Monday, July 20, 2009

pengalaman ku tika melalui ROS



Aku di samping guru pembimbing, iaitu tak lain dan tak bukan En. Jumaan Bin Abu Bakar. Beliau mengajar subjek Pendidikan Seni Visual dan mempunyai pengalaman luas dalam bidang seni visual. Tambahan lagi beliau merupakan guru cemerlang di sek lama aku.


Pengalaman yang aku tak dapat lupakan ketika melalui ROS ini adalah berkaitan pelajar di sini. "assalamualaikum cikgu dan selamat sejahtera cikgu" ucapan yang sentiasa diucapkan pelajar ketika bertemu mereka di luar dan di dalam kelas.


Antara aktiviti yang aku sertai seperti perkhemahan bersepadu unit beruniform. Aktiviti tersebut dijalankan di padang sekolah. sebenarnya aku tak tidur sana disebabkan terdapat masalah tertentu. Tapi aku tetap seronok dengan aktiviti berkenaan. Teringat kenangan zaman sekolah dulu. Hendak buat macam mana lagi, masa tidak boleh kembali ke belakang.


Syukur, aku dapat mengawal perasaan tika membuat program itu. Perasaan bangga tetap ada, apa tidaknya muda-muda lagi sudah dapat gelaran cikgu walaupun belum habis menuntut ilmu. sungguh pun begitu, ia tidak mematahkan semangat untuk aku lebih berjaya dan skor dalam semua subjek. Amin.

Doa guru-guru dan ibu sekeluarga sentiasa mengiringi aku dalam meniti perjuangan sebagai pelajar di IPTA.


rakan-rakan ROS, kak ain, kak syikin(USM), kak aisyah dan aku ..

No comments:

Post a Comment