Friday, September 4, 2009

Kenangan Ketika ke Pusat Kraf Negara sem 2

Aku ke Pusat Kraf ditemani rakan, di sana aku membuat kajian tentang rupa dan bentuk tembikar. Aku merekod segala jenis tembikar di sana. Kebetulan pula ketika itu sedang berlangsungnya Hari Kraf peringkat kebangsaan. Rasa bertuah pun ada. Aku hanya sempat melawat bahagian tembikar sahaja. Aku ada juga menemu ramah pengusaha seramik dan tembikar. Mereka mempunyai keuntungan yang sangat lumayan dengan mengadakan pakej cenderahati untuk bakal pengantin. Itu la fungsi seramik, sebagai cenderamata perkahwinan.


































Pengalaman ini memang tidak dapat aku lupakan. cantik-cantik belaka semua tembikar yang siap disapu glaze. Seperti nak ambil semua. Tapi nak buat macam mana, aku tak mampu. Mungkin akan datang aku dapat milikinya juga..aku sudah tahu kemahiran membuat tembikar tradisional sem 2. InsyaAllah ada rezeki jadi usahawan la pula. Banyak tembikar aku sempat rekodkan dalam kamera ni, tapi sayang aku tak dapat nak print semua dan letakkan dalam Folio tembikar aku. Tak ada rezeki aku.


















































































































No comments:

Post a Comment